13 mai 2011: Atelier ştiinţific - Modele educaţionale pentru romi. Studii de caz: Ungaria şi România

Organizatori: PTE Bölcsészettudományi Kar, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék (Universitatea din Pécs, Ungaria, Catedra de Romologie şi Sociologia Educaţiei), ISPMN

Data şi locul : 13 mai 2011, sediul ISPMN, sala de conferinţă

Politicile educaţionale referitoare la minoritatea romă reprezintă un subiect relevant, totuşi rareori cercetat din perspectivă academică,  majoritatea publicaţiilor din acest domeniu fiind rapoarte naţionale şi internaţionale lipsite de o abordare mai amplă, socio-culturală a relaţiei dintre minoritatea romă şi educaţie. Atelierul de faţă doreşte întrunirea membrilor ISPMN respectiv a institutului din Ungaria în scopul dezbaterii modelelor rome de educaţie existente în cele două ţări, respectiv găsirea modalităţilor de colaborare în viitor între cele două instituţii.

 

Program:

10,00-10,30 Prof. Dr. Forray R. Katalin - Prof. Dr. Kozma Tamás, PTE: Romologie în învăţământul universitar

10,30-11,00 Pálmainé Dr. Orsós Anna, PTE: Predarea limbii băieşi în Ungaria

 11,00-11,30 Pauză de cafea

 11,45-12,15 Labodáné Lakatos Szilvia, PTE: Predarea limbii romani în Ungaria

 12,15-14,00  Pauză de masă

 14,00-14,30 Toma Stefánia, ISPMN: Educaţia copiilor romi din Nuşfalău, studiu de caz

14,30-15,00 Plainer Zsuzsa, ISPMN: Despre programul de incluziune şcolară „A doua şansă"

15,00-15,30 Toma Stefánia-Kardos Melinda, ISPMN: Agenţi şi perspective asupra predării limbii romani în România

 15,30-16,00 Pauză de cafea

 16,00-17,00 Concluzii