13 mai 2011: Atelier ştiinţific - Modele educaţionale pentru romi. Studii de caz: Ungaria şi România
Organizatori: PTE Bölcsészettudományi Kar, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék (Universitatea din Pécs, Ungaria, Catedra de Romologie şi Sociologia Educaţiei), ISPMN
Data şi locul : 13 mai 2011, sediul ISPMN, sala de conferinţă
Politicile educaţionale referitoare la minoritatea romă reprezintă un subiect relevant, totuşi rareori cercetat din perspectivă academică, majoritatea publicaţiilor din acest domeniu fiind rapoarte naţionale şi internaţionale lipsite de o abordare mai amplă, socio-culturală a relaţiei dintre minoritatea romă şi educaţie. Atelierul de faţă doreşte întrunirea membrilor ISPMN respectiv a institutului din Ungaria în scopul dezbaterii modelelor rome de educaţie existente în cele două ţări, respectiv găsirea modalităţilor de colaborare în viitor între cele două instituţii.
Program:
10,00-10,30 Prof. Dr. Forray R. Katalin - Prof. Dr. Kozma Tamás, PTE: Romologie în învăţământul universitar
10,30-11,00 Pálmainé Dr. Orsós Anna, PTE: Predarea limbii băieşi în Ungaria
11,00-11,30 Pauză de cafea
11,45-12,15 Labodáné Lakatos Szilvia, PTE: Predarea limbii romani în Ungaria
12,15-14,00 Pauză de masă
14,00-14,30 Toma Stefánia, ISPMN: Educaţia copiilor romi din Nuşfalău, studiu de caz
14,30-15,00 Plainer Zsuzsa, ISPMN: Despre programul de incluziune şcolară „A doua şansă"
15,00-15,30 Toma Stefánia-Kardos Melinda, ISPMN: Agenţi şi perspective asupra predării limbii romani în România
15,30-16,00 Pauză de cafea
16,00-17,00 Concluzii